تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 16:25
621 بازدید
کد خبر : 208172

تقلیل جایگاه کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی/ شرایط رقابت تولید کنندگان باید سالم و به دور از رانت باشد

تقلیل جایگاه کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی/ شرایط رقابت تولید کنندگان باید سالم و به دور از رانت باشد

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: سیاست گذاری های کشور، تجار ما را بیشتر از صادرات، به واردات تشویق می‌کند و از طرفی کالاهای ایرانی توان رقابت را نیز ندارند. مجید محمدنژاد افزود: کیفیت کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی توان رقابت ندارند و این موضوع در حالی است که امروز در هر بخش از

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: سیاست گذاری های کشور، تجار ما را بیشتر از صادرات، به واردات تشویق می‌کند و از طرفی کالاهای ایرانی توان رقابت را نیز ندارند.

تقلیل جایگاه کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی/ شرایط رقابت تولید کنندگان باید سالم و به دور از رانت باشد

مجید محمدنژاد افزود: کیفیت کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی توان رقابت ندارند و این موضوع در حالی است که امروز در هر بخش از صنعت کشور که بنگریم ردپای کارآفرینان الهام بخشی را می یابیم که با تکیه بر عشق خود به تولید و تجارت، پرچم دار کیفیت و نوآوری در صنعت بودند.

وی افزود: اما این دستاورد کافی نیست، چراکه سیاست گذاری های کلان تجارت کشور باید به نحوی باشد که همه تولید کنندگان همگام با کیفیت و برندهای روز دنیا قدم بردارند و راهبردی جز این نداشته باشند.

وی اظهار داشت: راهبردهای دولت باید به نحوی باشد تا تولید کننده به واردات جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و مواد اولیه با کیفیت ترغیب شود و میدان رقابت برای تولید کنندگان سالم و به دور از هر گونه رانت باشد تا تولید کنندگان امکان حضور در یک فضای رقابتی با شرایط برابر را برخوردار باشند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ادامه داد: اکنون سیاست گذاری های کشور، تجار ما را بیشتر از صادرات، به واردات تشویق می کند و از سوی دیگر وجود شرکت های خصولتی باعث شده است تا تولید کنندگان توان تولید کالای با کیفیت و رقابت با آنها را نداشته باشند.

محمدنژاد تصریح کرد: موضوع رقابت در بازارهای بین المللی یک موضوع بنیادی بوده و نیاز به بازنگری در مجموعه ای از سیاست های اقتصادی کشور دارد.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.