تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:41
261 بازدید
کد خبر : 208402

دولت ها برای تنظیم ابزارهای هوش مصنوعی رقابت می کنند

دولت ها برای تنظیم ابزارهای هوش مصنوعی رقابت می کنند

به گزارش لند نیوز و به نقل از رویترز ۶ اکتبر (رویترز) – پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، تلاش های دولت ها را برای توافق قوانین حاکم بر استفاده از این فناوری پیچیده می کند. در اینجا آخرین اقداماتی است که نهادهای حاکم ملی و بین المللی

Illustration shows AI (Artificial Intelligence) letters and computer motherboard

به گزارش لند نیوز و به نقل از رویترز ۶ اکتبر (رویترز) – پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، تلاش های دولت ها را برای توافق قوانین حاکم بر استفاده از این فناوری پیچیده می کند.

در اینجا آخرین اقداماتی است که نهادهای حاکم ملی و بین المللی برای تنظیم ابزارهای هوش مصنوعی انجام می دهند:

استرالیا
اصول پیشنهادی، که شش هفته قبل از میزبانی بریتانیا از اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی ارائه می‌شود، زمانی که قدرت‌های جدیدی را در ماه‌های آینده برای نظارت بر بازارهای دیجیتال به دست آورد، رویکرد این کشور به هوش مصنوعی را پایه‌ریزی خواهد کرد.

چین
* مقررات موقت اجرا شد

چین مجموعه ای از اقدامات موقتی را صادر کرد که از ۱۵ اوت به اجرا گذاشته شد و از ارائه دهندگان خدمات می خواهد قبل از عرضه محصولات هوش مصنوعی در بازار انبوه، ارزیابی های امنیتی را ارائه کنند و مجوز دریافت کنند.

اتحادیه اروپا
* مقررات برنامه ریزی

براندو بنیفی، قانونگذار اتحادیه اروپا، که مذاکرات در مورد قانون هوش مصنوعی اتحادیه را رهبری می کند، در ۲۱ سپتامبر از کشورهای عضو خواست تا در زمینه های کلیدی برای دستیابی به توافق تا پایان سال مصالحه کنند. قانونگذاران قبل از اینکه پیش نویس قوانین تبدیل به قانون شوند، جزئیات را با کشورهای اتحادیه اروپا در میان می گذارند.

رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین در ۱۳ سپتامبر خواستار تشکیل یک هیئت جهانی برای ارزیابی خطرات و مزایای هوش مصنوعی شد.

فرانسه
* بررسی تخلفات احتمالی

سازمان نظارت بر حریم خصوصی فرانسه در ماه آوریل گفت که در حال بررسی شکایات در مورد ChatGPT است.

G7
* جستجوی ورودی در مورد مقررات

رهبران G7 در ماه مه خواستار توسعه و پذیرش استانداردهای فنی برای “قابل اعتماد” نگه داشتن هوش مصنوعی شدند.

ایتالیا
* بررسی تخلفات احتمالی

یک مقام ارشد ایتالیا در ماه می گفت که مقام حفاظت از داده ایتالیا قصد دارد پلتفرم‌های هوش مصنوعی را بررسی کند و کارشناسان در این زمینه را استخدام کند. ChatGPT در ماه مارس به طور موقت در کشور ممنوع شد، اما در آوریل دوباره در دسترس قرار گرفت.

ژاپن
* بررسی تخلفات احتمالی

یک مقام رسمی در ماه ژوئیه گفت که ژاپن انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ مقرراتی ارائه کند که احتمالاً به نگرش ایالات متحده نزدیکتر از مقررات سختگیرانه برنامه ریزی شده در اتحادیه اروپا هستند.

سازمان دیده بان حریم خصوصی این کشور به OpenAI هشدار داده است که داده های حساس را بدون اجازه افراد جمع آوری نکند.

لهستان
* بررسی تخلفات احتمالی

دفتر حفاظت از داده های شخصی لهستان در ۲۱ سپتامبر گفت که در حال بررسی OpenAI به دلیل شکایتی است که ChatGPT قوانین حفاظت از داده های اتحادیه اروپا را زیر پا می گذارد.

اسپانیا
* بررسی تخلفات احتمالی

آژانس حفاظت از داده های اسپانیا در ماه آوریل تحقیقات مقدماتی را در مورد نقض احتمالی داده ها توسط ChatGPT آغاز کرد.

سازمان ملل
* مقررات برنامه ریزی

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت، شورای امنیت سازمان ملل اولین بحث رسمی خود را در ماه جولای در مورد هوش مصنوعی برگزار کرد و به کاربردهای نظامی و غیرنظامی هوش مصنوعی پرداخت که “می تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد.”

گوترش همچنین از پیشنهاد برخی از مدیران هوش مصنوعی برای ایجاد یک ناظر هوش مصنوعی حمایت کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال کار روی یک نهاد مشاوره هوش مصنوعی در سطح بالا را آغاز کند.

ایالات متحده

* جستجوی ورودی در مورد مقررات

کنگره ایالات متحده در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر جلساتی را در مورد هوش مصنوعی برگزار کرد و یک انجمن هوش مصنوعی با حضور مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (META.O) و ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، برگزار کرد.

بیش از ۶۰ سناتور در این گفتگوها شرکت کردند که طی آن ماسک خواستار یک “داور” آمریکایی برای هوش مصنوعی شد. قانونگذاران گفتند که توافق جهانی در مورد نیاز به مقررات دولتی این فناوری وجود دارد.

در ۱۲ سپتامبر، کاخ سفید گفت: Adobe (ADBE.O)، IBM (IBM.N)، Nvidia (NVDA.O) و پنج شرکت دیگر تعهدات داوطلبانه جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را در مورد هوش مصنوعی امضا کرده اند، که نیازمند مراحلی مانند واترمارک کردن هوش مصنوعی است. -محتوای تولید شده

یک قاضی ناحیه واشنگتن دی سی در ۲۱ اوت حکم داد که اثر هنری که توسط هوش مصنوعی بدون هیچ گونه مشارکت انسانی ایجاد شده است، تحت قانون ایالات متحده نمی تواند دارای حق چاپ باشد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در ماه ژوئیه تحقیقاتی را در مورد OpenAI به اتهام نقض قوانین حمایت از مصرف کننده آغاز کرد.

گردآوری شده توسط الساندرو پارودی و امیر اوروسوف در گدانسک. ویرایش توسط کریستن دونوان، مارک پاتر، کریستینا فینچر و میلا نیسی

* مقررات برنامه ریزی

رگولاتور اینترنت این کشور در ۸ سپتامبر گفت که استرالیا برای جلوگیری از به اشتراک گذاری مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان توسط هوش مصنوعی و تولید نسخه های جعلی عمیق از همان مواد، کدهای جدیدی را برای موتورهای جستجو تهیه خواهد کرد.

سازمان دیده بان داده بریتانیا در ۱۰ اکتبر اعلام کرد که اسنپ چت Snap Inc (SNAP.N) را با یک اخطار اجرایی اولیه در مورد عدم موفقیت احتمالی در ارزیابی صحیح خطرات حریم خصوصی ربات چت هوش مصنوعی تولیدی خود برای کاربران، به ویژه کودکان، صادر کرده است.

مرجع رقابت کشور هفت اصل را در ۱۸ سپتامبر تعیین کرد که به منظور پاسخگویی به توسعه دهندگان، جلوگیری از گره زدن فناوری بزرگ در پلتفرم های دیواری آنها و توقف رفتارهای ضدرقابتی مانند بسته بندی طراحی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 14 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.