تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 19:57
49 بازدید
کد خبر : 208217

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند/ با آغاز فصل گرم بیماری تب کریمه کنگو در کمین است

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند/ با آغاز فصل گرم بیماری تب کریمه کنگو در کمین است

“سیدمختار رجایی فر” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج به شیوع بیماری مشترک بین انسان و دام به نام تب کریمه کنگو هُشدار داد و اظهار داشت: از مصرف‌کنندگان گوشت و دامپروران مُصرانه می‌خواهیم توصیه‌های بهداشتی  را برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری جدی بگیرند. مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه افراد هنگام

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند/ با آغاز فصل گرم بیماری تب کریمه کنگو در کمین است

“سیدمختار رجایی فر” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج به شیوع بیماری مشترک بین انسان و دام به نام تب کریمه کنگو هُشدار داد و اظهار داشت: از مصرف‌کنندگان گوشت و دامپروران مُصرانه می‌خواهیم توصیه‌های بهداشتی  را برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری جدی بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه افراد هنگام خُرد کردن گوشت قرمز در خانه و یا قصابی‌ها از دستکش استفاده کنند، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل بهداشتی از سوی کارکنان زنجیره کشتار از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد.

رجایی فر، خودداری از دست زدن به کَنه‌های روی بدن دام را از دیگر مواردی دانست که از سوی تولیدکنندگان سنتی باید رعایت شود و از دامپروران خواست برای کاهش جمعیت کنه‌ها به سم‌پاشی بدن دام و اِسطبل‌ها اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری تَب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از راه گزش کنه آلوده منتقل می‌شود و علائم مشکوک به این بیماری باید جدی گرفته شود.

رجایی فر با بیان اینکه، زمان نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری ویروسی دارد. ادامه داد: این بیماری در فصل گرما همزمان با فصل فعالیت ناقل و مخزن بیماری (کنه‌ها) شیوع بیشتری دارد.

مدیرکل دامپزشکی  استان  کهگیلویه و بویراحمد افزود: خطر ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات اهلی به غیر از یک دوره تب، علائم مشخصی نداشته و خطر انتقال بیماری به انسان طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.