[ad_1]
به نظر می رسد ورود طولانی مدت مدل به روز شده Y باعث ایجاد تفاوت زیادی نمی شود ، زیرا فروش اتومبیل های برقی تسلا همچنان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به شدت در بازارهای کلیدی اروپا کاهش می یابد.
طی یک سال و نیم گذشته ، تسلا شاهد کاهش قابل توجه در تحویل های اروپایی خود بوده است. در سال ۲۰۲۴ ، خودروساز آمریکایی ۱۱ ٪ وسایل نقلیه کمتری را در مقایسه با سال گذشته به قاره حمل کرد ، حتی با افزایش تولید در Gigafactory خود در برلین ، که به طور خاص مدل Y را برای مصرف کنندگان اروپایی تولید می کند. این غوطه وری اولیه اکنون در سال ۲۰۲۵ به یک رکود جدی تبدیل شده است.
در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ ، فروش اروپایی تسلا ۳۷ ٪ کاهش یافت ، در حالی که سهامداران تسلا امیدوار بودند که این کاهش به دلیل انتقال به مدل طراحی مجدد Y باشد. این بروزرسانی در ابتدا در دسترس بودن آن به عنوان تنظیم خطوط تولید محدود شد. خود تسلا ادعا کرد که این تغییر در تعداد تحویل کمتر نقش داشته است.
متأسفانه برای شرکت ، داده های اخیر نشان می دهد که ورود مدل جدید Y این روند منفی را برعکس نکرده است. در پنج بازار کلیدی اروپایی که به روزرسانی های روزانه ثبت نام خودرو را ارائه می دهند ، فروش تسلا تاکنون در مقایسه با شروع سه ماهه دوم ۲۰۲۴ تقریباً ۵۰ ٪ کاهش یافته است. نگران کننده ، این ارقام همچنین از سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ ، حتی با مدل جدید Y که اکنون در دسترس است ، عقب مانده است.
ارقام ماهانه دقیق تر از کشورهای اروپایی فردی تصویری مشابه را ترسیم می کند. در فرانسه ، طبق گزارش ها ، تسلا تنها ۸۶۳ وسیله نقلیه را در ماه آوریل تحویل داده است-۵۹ ٪ کاهش نسبت به سال گذشته و ۲۴ ٪ افت در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۵. اوضاع حتی در دانمارک نیز بدتر است ، جایی که تحویل های تسلا در کل ۱۸۰ اتومبیل بود-یک کاهش چشمگیر ۶۷ ٪ در مقایسه با آوریل ۲۰۲۴ و یک بازار ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش مدل جدید ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۵ ، قبل از کاهش ۵۹ ٪ از ژانویه ۲۰۲۰ پرتغال همچنین افتی را تجربه کرد و تنها ۲۳۹ ثبت نام تسلا در ماه آوریل ، نشان دهنده کاهش ۴۷ ٪ نسبت به سال گذشته و سقوط ۳۹ ٪ در مقایسه با ماه اول سال است.
این کاهش عملکرد تسلا در اروپا در برابر زمینه رشد کلی در بازار خودروهای برقی باتری اتفاق می افتد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ ، در حالی که فروش تسلا ۳۷ درصد کاهش یافته است ، بازار گسترده تر EV EV شاهد افزایش ۲۴ درصدی فروش بود.
داده های تازه از ماه آوریل تضادهای حتی بزرگتر را نشان می دهد. در سوئد ، فروش جدید اتومبیل تسلا با ۸۰.۷ ٪ کاهش یافت و از اکتبر ۲۰۲۲ به پایین ترین امتیاز خود رسید. فروش در هلند با ۷۳.۸ ٪ کاهش یافته است ، و ضعیف ترین عملکرد آوریل از سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد. پرتغال همچنین شاهد افت ۳۳ درصدی قابل توجهی در فروش تسلا در ماه آوریل بود که حتی بیشتر از ماه قبل کاهش یافته است. دانمارک سقوط ۶۷.۲ ٪ را تجربه کرد و فرانسه از کاهش ۵۹.۴ ٪ خبر داد. با کمال تعجب ، نروژ این روند را با افزایش ۱۱.۸ ٪ در فروش تسلا در ماه آوریل ، در کل ۹۷۶ وسیله نقلیه قرار داد.
این ارقام شک و تردیدهای جدی در مورد اینکه آیا راه اندازی مدل Y بازسازی شده برای کمک به جایگاه تسلا در بازار اروپا کافی خواهد بود. در حالی که اکنون مدل جدید برای سفارش در بسیاری از اروپا در دسترس است ، اما زمان تحویل در وب سایت های تسلا در بازارهای اصلی مانند آلمان ، انگلیس ، فرانسه و ایتالیا نشان می دهد که مشتریان ممکن است تا ژوئن وسایل نقلیه خود را دریافت نکنند. برای ارزیابی دقیق تأثیر مدل به روز شده Y بر تقاضای مصرف کننده ، چندین ماه از داده های فروش طول خواهد کشید.
افزایش رقابت از خودروسازان اروپایی نقش بزرگی در رکود تسلا دارد. علاوه بر این ، تولید کنندگان جدید EV چینی با اتومبیل های برقی قانع کننده و اغلب ارزان تر وارد بازار اروپا می شوند. به گفته اندی لیلند ، بنیانگذار متخصص زنجیره تأمین SC Insights ، “رهبری فناوری تسلا تا حد زیادی با ترکیب مدل فعلی از بین رفته است.
این رقابت افزایش یافته در نتایج مالی اخیر تسلا منعکس شده است ، با این که این شرکت گزارش ۲۰ ٪ درآمدی خودرو و ۷۱ ٪ سود خالص در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را نشان می دهد. در همین حال ، رقبای چینی مانند BYD ، Chery و Saic با افزایش تعداد زیادی از خودروهای باتری و الکتریکی و پلاگین در Hybrid در EU افزایش یافته اند. به ترتیب ، در همان دوره.
علیرغم این چالش ها ، رابین دنولم ، رئیس تسلا ، اخیراً گزارش های اعضای هیئت مدیره را که به دنبال یک مدیرعامل جدید هستند ، رد کرد و مجدداً اعتماد به نفس در رهبری فعلی را تأیید کرد.
از طریق
[ad_2]
لینک منبع