[ad_1] مرسدس بنز به لطف CLA برقی آینده خود صحبت از این شهر است ، اما همه توجه مثبت نیست. یک گزارش اخیر حاکی از آن است که Luxury EV جدید به طور انحصاری از شارژ سریع ۸۰۰ ولت DC پشتیبانی می کند و صاحبان آنها قادر به استفاده از ایستگاه های شارژ قدیمی تر

[ad_1]

مرسدس بنز به لطف CLA برقی آینده خود صحبت از این شهر است ، اما همه توجه مثبت نیست. یک گزارش اخیر حاکی از آن است که Luxury EV جدید به طور انحصاری از شارژ سریع ۸۰۰ ولت DC پشتیبانی می کند و صاحبان آنها قادر به استفاده از ایستگاه های شارژ قدیمی تر نیستند. این محدودیت جدی بدان معنی است که مرسدس CLA EV ممکن است با بخش قابل توجهی از زیرساخت های شارژ عمومی موجود ، از جمله بسیاری از شارژر ۵۰ کیلووات و بخش بزرگی از شبکه سوپر شارژر تسلا سازگار نباشد.

تصمیم مرسدس مبنی بر پرش از یک تقویت کننده DC/DC ، که به وسیله نقلیه اجازه می دهد از سیستم های 400V و 800V استفاده کند ، سؤالاتی را مطرح می کند. خودروسازانی مانند هیوندای و کیا با موفقیت از این فناوری در EV خود استفاده می کنند و سازگاری شارژ گسترده تری را ارائه می دهند. به نظر می رسد عدم وجود این ویژگی در یک وسیله نقلیه لوکس مانند مرسدس CLA EV یک اقدام صرفه جویی در هزینه است که به طرز چشمگیری در معرض آتش قرار دارد.

مرسدس توضیحی روشنی برای این انتخاب طراحی ارائه نداده است. تمرکز بر دستیابی به زمان سریع شارژ ۱۰-۸۰ ٪ در حدود ۲۲ دقیقه با استفاده از قابلیت شارژ سریع ۳۲۰ کیلو وات DC آن به نظر می رسد در اینجا یک عامل اصلی است. همانطور که کارشناسان صنعت خاطرنشان کردند ، بیش از ۲۰۰ کیلو وات سرعت شارژ با محدودیت های فعلی کابل CCS به معماری ۸۰۰ ولت نیاز دارد.

فشار برای شارژ فوق العاده سریع بسیار عالی است ، اما سازگاری محدود چالش هایی را برای صاحبان جاده ایجاد می کند. پیدا کردن یک شارژر ۸۰۰ ولت سازگار باعث می شود سفرها بیش از حد لازم باشد. در یک سناریوی بدترین حالت ، فاصله بین شارژرهای ۸۰۰ ولت ممکن است طولانی تر از دامنه خودرو باشد و CLA جدید را به یک اشتباه گران قیمت تبدیل کند. با افزودن به سردرگمی ، گمانه زنی هایی وجود دارد که نسخه نروژی CLA EV ممکن است شامل یک تقویت کننده DC/DC باشد ، که یک رویکرد خاص در بازار را نشان می دهد.

مشخصات رسمی و تنظیم کننده های آنلاین برای مرسدس CLA EV در کشورهای مختلف در حال حاضر صریحاً به این محدودیت شارژ اشاره نمی کنند. سلب مسئولیت مشاهده شده توسط بخش های اتومبیل نشان می دهد که ایستگاه های شارژ ۴۰۰ ولت سازگار نیستند و در سیستم ناوبری وسیله نقلیه نمایش داده نمی شوند. این مطمئناً منجر به شگفتی های دردناک برای صاحبان جدید خواهد شد.

از آنجا که مرسدس CLA EV در حال ورود به بازار است ، محدودیت سازگاری سریع شارژ DC آن یک تصمیم گیرنده بزرگ برای خریداران بالقوه خواهد بود. وعده شارژ سریع جذاب است ، اما کاهش دسترسی به بخش عظیمی از شبکه شارژ موجود در سراسر اروپا ، مرسدس جدید را بی معنی می کند.

از طریق

[ad_2]

لینک منبع

خروج از نسخه موبایل