تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401 - 21:03
228 بازدید
کد خبر : 206054

بازدید سفیر ارمنستان از میراث‌جهانی چغازنبیل و موزه باستان‌شناسی هفت‌تپه

بازدید سفیر ارمنستان از میراث‌جهانی چغازنبیل و موزه باستان‌شناسی هفت‌تپه

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی بویری در تشریح این خبر اظهار داشت: پروفسور آرسن آوانیان به همراه هیئتی متشکل از چهره‌های دانشگاهی و برخی از اساتید حوزه تاریخ دانشگاه شهید چمران اهواز، از محوطه باستانی چغازنبیل و موزه تاریخی هفت‌تپه بازدید کرد. وی افزود: در این بازدید، آوانیان با اشاره به تاریخ مشترک

بازدید سفیر ارمنستان از میراث‌جهانی چغازنبیل و موزه باستان‌شناسی هفت‌تپه

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی بویری در تشریح این خبر اظهار داشت: پروفسور آرسن آوانیان به همراه هیئتی متشکل از چهره‌های دانشگاهی و برخی از اساتید حوزه تاریخ دانشگاه شهید چمران اهواز، از محوطه باستانی چغازنبیل و موزه تاریخی هفت‌تپه بازدید کرد.

وی افزود: در این بازدید، آوانیان با اشاره به تاریخ مشترک دو ملت، از میراث‌جهانی چغازنبیل به‌عنوان یکی از ارزشمندترین آثار فرهنگی بشر نام برد و شکوه و عظمت این اثر تاریخی را تحسین کرد.

در این بازدید، وارتان ووسکان استاد کرسی ایران‌شناسی به‌عنوان یکی از چهره‌های علمی این هیئت، با برشمردن اشتراکات فراوان تاریخی و مرور بخشی از تاریخ میان این دو سرزمین، از مشاهده موزه هفت‌تپه به‌عنوان یک فرصت ارزشمند برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای فرهنگی و آشنایی هرچه بهتر با میراث‌فرهنگی ایران باستان یاد کرد.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.