تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 20:01
189 بازدید
کد خبر : 208378

تهران، آب از البرز می‌گیرد و برای تردد در راه کرج هم دستور صادر می‌کند

تهران، آب از البرز می‌گیرد و برای تردد در راه کرج هم دستور صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا قره حسنلو، رئیس شورای اسلامی استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی ۵ کمیسیون تخصصی در شورای اسلامی استان البرز، اظهار کرد: با توجه به سیاست، تصمیم گیری و هماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر شورای شهر و روستا، تا

تهران، آب از البرز می‌گیرد و برای تردد در راه کرج هم دستور صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا قره حسنلو، رئیس شورای اسلامی استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی ۵ کمیسیون تخصصی در شورای اسلامی استان البرز، اظهار کرد: با توجه به سیاست، تصمیم گیری و هماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر شورای شهر و روستا، تا کنون تصمیمات مهمی در شورای اسلامی استان البرز اتخاذ شد که به نوبه خود برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

وی در ارتباط با برپایی موکب زائران اربعین، گفت: طبق سال گذشته، موکب این شورا به صورت مشترک با عراقی ها از روز ۵ شهریور در مسیر نجف به کربلا راه اندازی خواهد شد. با هماهنگی انجام شده، خادمان نیز اعزام شدند و مقرر است ٣ شیفت پخت نان در این موکب، پذیرایی شود.

قره حسنلو با عنوان اینکه در موکب شورای استان البرز و ایستگاه‌های صلواتی ۴٠ نفر خدمت می‌کنند، ادامه داد: در ایستگاه صلواتی که در این مسیر راه اندازی شده دو اکیپ پزشکی مستقر خواهند شد. وسایل پزشکی پیش از این از طریق هلال احمر به کشور عراق ارسال شده که هماهنگی تهیه ملزومات پزشکی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های راهبردی شورای استان‌ها در شورای استان البرز برای نخستین بار در حوزه سیاست نظام، ساختار و تدوین آیین‌نامه ها اقداماتی انجام داده ایم.

قره حسنلو با اشاره به چندین طرح مطرح شده در حوزه آب، برق و مسکن، گفت: مقرر شده طرح های ارائه شده در کمیسیون های تخصصی بررسی شود. علاوه بر این موضوعاتی که مربوط به حوزه شهری و روستایی باشد مانند مشکل محرومیت زدایی و فرونشست از طرف شورای استان البرز مطرح شد و مواردی در قالب طرح در مجلس است.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده در این شورا اظهار کرد: تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری استان منعقد شده که از ظرفیت فعالیت دانشجویان و نخبگان در حوزه شهر و روستا استفاده کنیم. همچنین با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه ای منعقد شد که آموزش مدیریت شهری دنبال شود. تفاهم نامه‌ای دیگر با بسیج سازندگی سپاه منعقد شد و مقرر شد با حضور در شهرستان‌های البرز، مسایل و مشکلات مناطق محروم رفع شود. بنیاد مسکن نیز در حوزه روستاهای کم برخوردار در عمران و ساخت مسکن، همکاری لازم خواهد داشت.

قره حسنلو در ارتباط با اهمیت گردشگری در استان البرز، گفت: طی چندین جلسه که با مدیرکل گردشگری استان البرز برگزار شد و در راستای جذب گردشگر در شهرستان های دارای ظرفیت همچون طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و کرج، لزوم حمایت مدیران استانی تاکید شد.

وی اظهار کرد: مقرر شده با تنظیم اطلس شهرستانهای البرز، برنامه ریزی مناسبی در حوزه گردشگری ایجاد شود.

قره حسنلو در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر چگونگی اتخاذ تدابیر جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: در راستای جذب سرمایه گذار مصوباتی در کمیسیون های تخصصی مطرح شد از جمله در بحث خدمات شهری، طرحی با موضوع ساماندهی پسماند بررسی شد که نیازمند جذب سرمایه‌گذار است. همچنین در مباحث فرهنگی و گردشگری نیازمند سرمایه هستیم که مقرر است در جلسه آینده شورا با حضور مدیرکل گردشگری استان این مورد بررسی شود.

وی در ارتباط با حمایت شورا از رسانه ها گفت که مقرر شده از طرف شورای عالی استان‌ها، طرحی در مورد رفع مشکلات مسکن و معیشت و دیگر دغدغه اصحاب رسانه به مجلس ارائه شود لذا درصدد تهیه و تنظیم این طرح هستیم که در راستای حمایت از خبرنگاران داشته باشیم.

محمد مهرزاد نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: شورای اسلامی استان البرز یکی از شوراهای برتر در سطح کشور است و با توجه به موضوعات پیگیری شده در این شورا، سرآمد بسیاری از شوراهای دیگر است اما با تمام این تلاش‌ها همچنان مشکلات استان البرز زیاد است.

وی افزود: بحث کم آبی در البرز فراوان است از فردیس، محمدشهر و شهرهای دیگر استان مشکل قطعی مکرر آب و کاهش افت فشار وجود دارد و این در شرایطی که در استان البرز دو سد وجود دارد و این کمبود قابل قبول نیست.

مهرزاد تصریح کرد: در شرایطی که استان البرز به آب نیاز دارد اما استان تهران بیشترین سهم از سد استان البرز را برداشت می‌کند.

وی با اشاره به مشکل دیگر در محمدشهر گفت: حدود ۵ کیلومتر لوله گذاری از جنوب کرج به محمدشهر، می تواند مشکل آب این شهر را حل کند در حالیکه آب تصفیه شده در نزدیکی اتحادیه کامیونداران و ترمینال است. با وجود پیگیری که شورای اسلامی استان البرز انجام داده است، اما پیگیری رسانه ها نیز لازم است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به مشکلات تردد در مسیر ورود و خروج جاده کرج_چالوس تصریح کرد: مردم ساکن در این منطقه با این شرایط دغدغه‌های زیادی دارند و نسبت به یکطرفه شدن جاده در بعضی روزها، گلایه مند هستند. ساکنان انتظار دارند این مشکل حل شود اما چون این تصمیم از ابتدای پل بیلقان به صورت کشوری صادر می‌شود به رغم ساخت و راه اندازی بزرگراه تهران شمال اما همچنان یکطرفه شدن جاده ساکنان منطقه را در استان البرز دچار مشکل می‌کند.

وی در ارتباط با عقب بودن بحث ساخت کمربندی های سطح استان نسبت به سایر استان‌ها، تصریح کرد: در استان‌های شمال کشور برای هر شهر ۵٠ تا ۶٠ نفری، احداث به موقع یک کمربندی، تردد را به بیرون شهر هدایت می‌کند اما در اغلب شهرهای استان البرز از داشتن مسیر کمربندی، محروم هستند.

وی تاکید کرد: استان البرز گلوگاه بسیاری از استان‌های دیگر است و ورودی بسیاری از استان‌ها از البرز انجام می‌شود و انتظار می‌رفت حداقل طی دو دهه گذشته در ارتباط با مسیرهای تردد استان تدابیر لازم اتخاذ می‌شد. اما در حال حاضر نمی‌توان استان البرز را با همین شرایط رها کرد و نیاز است ردیف بودجه‌های لازم برای استان فعال و احداث آنها پیگیری شود چراکه این مهم، نیاز استان است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز، گفت: پروژه ای مانند بزرگراه شمالی باید پیش از این احداث می‌شد اما در شرایط فعلی باید ساخت ادامه پروژه، تسریع شود که برای مردم استان البرز به خصوص شهر کرج که ساعت‌های زیادی در ترافیک هستند، شرایط تردد روان فراهم شود لذا مسیرهای مواصلاتی برای آینده استان نیاز مبرم است.

وی به کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرهای البرز اشاره کرد و گفت: بعضی از شهرها هنوز ایستگاه آتش نشانی ندارند و بعضی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز تجهیزات لازم برای دسترسی به طبقات بالا را ندارند لذا باید در راستای تجهیز بیشتر این بخش مهم و حیاتی با درخواست استاندار به سمت تزریق بسته های حمایتی وزارت کشور، هدایت شود.

لزوم پیگیری رسانه با موضوع انتزاع شهرهای البرز

احمد کریمی پور دبیر شورای اسلامی استان البرز در این نشست گفت: در شورای اسلامی استان ها، مواردی چون مشکلات آب، حضور اتباع خارجی، املاک، آموزش و مباحثی دیگر مطرح شد که هر یک حائز اهمیت است.

وی به انتزاع داخل استانی اشاره کرد و گفت: انتزاع شهرستان های فردیس از کرج، کمالشهر از کرج و … با توجه به اهمیت طرح در حال بررسی است لذا این موارد با توجه به مهم بودن طرح، قابل انتشار و اطلاع رسانی بیشتر است که به نتیجه برسد.

دبیر شورای اسلامی استان البرز گفت: در هر جلسه ماهانه از یک مدیر دعوت می‌کنیم و راهکارهای مورد نظر با مدیران استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد لذا رسانه ها نیز می‌توانند با حضور در این جلسات، همراه ما باشند.

کریمی پور با اشاره به تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: در راستای توسعه این پارک در سطح استان، اولین اتفاق مهم در شهرهای فردیس و مشکین دشت محقق شد که حدود ۵ هکتار زمین در اختیار شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان قرار گرفت.

وی با عنوان اینکه اعضای شورای اسلامی استان البرز همیشه آماده پاسخگویی به رسانه ها هستند گفت: اعضای شورای اسلامی استان در بعضی از جلسات شورای شهرها نیز شرکت می‌کنند که در راستای حل مشکلات، تعامل و همکاری بیشتری ایجاد شود.

حضور نمایندگان البرز در شورای عالی کشور مهم است 

حسین قربانی عضو شورای اسلامی استان البرز در ادامه ضمن تشکر از اصحاب رسانه در این نشست گفت: رسانه ها در راستای پیشرفت کشور گاهی از بعضی خط قرمز ها عبور می‌کنند در حالیکه ممکن است تبعاتی برایشان داشته باشد در این ارتباط خوب است رسانه ها با هدف حمایت از مردم، با شورا و نمایندگان مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به مشکلات شورای اسلامی استان البرز در ادوار گذشته گفت: پیش از این جایگاه شورا مشخص نبود و حتی شورای شهرستانها مکان مشخصی برای فعالیت خود نداشتند لذا با پیگیری انجام شده در شورای عالی استانها مقرر شد فرمانداری شهرستان ها جایگاهی برای شوراها فراهم کنند.

قربانی با اشاره به عملکرد شورای عالی استان‌ها گفت: این شورا تا کنون منشأ خیر بوده است. در این راستا عمده مشکلات شهری و روستایی استانها در قالب طرح به مجلس ارائه شده که به صورت قانون مصوب و اجرا شود.

وی افزود: شورای استان البرز در کشور حرفی برای گفتن دارد و حضور اعضا در شورای عالی به عنوان رئیس یا نائب رئیس کمیسیون شورای عالی استانها، حائز اهمیت است.

صنعت گردشگری در استان ضعیف است

سعید فلاح پور عضو شورای اسلامی استان البرز با اشاره به وظیفه شوراها به پیگیری و مطالبه گری مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: شوراها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و این وظیفه بر عهده رسانه ها نیز خواهد بود لذا همکاری رسانه ها در تسریع رفع مشکلات حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از مواردی که شورای اسلامی استان به جد پیگیری کرد، بحث آموزش اعضای منتخب شورا بود که باید قبل از شروع دوره جدید مدیریت شهری، برگزار می‌شد. مشکلاتی که پیش از این به واسطه عدم اطلاع اعضای شورا وجود داشت با برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهرستان‌های استان، رفع شد.

عضو شورای اسلامی استان البرز گفت: اتباع غیر مجاز چالش بسیاری برای مردم به ویژه شهرستان ساوجبلاغ ایجاد کرده اند.

فلاح پور در مورد اراضی قولنامه ای اظهار کرد: بسیاری از املاک به صورت قولنامه خرید و فروش می‌شود و برای درخواست صدور مجوز ساخت، نداشتن سند، مشکلاتی برای مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار گفت: اخیرا جلساتی در راستای گردشگری برگزار شد و برای ایجاد زیرساخت مناسب، اتمام پروژه های نبمه کاره و رفع مشکلات موجود، تدابیری اتخاذ شد.

عضو شورای اسلامی استان البرز، گفت: امروز با هماهنگی صورت گرفته، پیشنهاد طرح و برنامه در دورترین شهر و روستاهای کشور به شوراهای اسلامی استان و بعد به شورای عالی استانها ارائه می شود و در نهایت در قالب طرح به مجلس ارائه می‌شود که این حائز اهمیت ویژه است.

فلاح پور با تاکید بر ضعف صنعت گردشگری در البرز، گفت: گردشگری در ساوجبلاغ بسیار ضعیف است. بنا بر دلایل مختلف شهر به سمت حاشیه نشینی هدایت شده و نکته ای که مهم است نداشتن سند آمایش در شهرستان ساوجبلاغ است در حالیکه این شهرستان و سایر شهرهای استان می‌تواند به واسطه طبیعت و منطقه تاریخی، هدف گردشگری بسیاری از گردشگران باشد اما به دلیل نبود زیرساخت و ناهماهنگی بعضی ادارات، مردم به سمت ساخت و ساز غیر مجاز متمایل می‌شوند لذا اگر سند آمایش تهیه نشود، به مرورزمان در تمام باغات و زمین های کشاورزی ساخت و ساز انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.