تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 19:56
188 بازدید
کد خبر : 208213

مراقب کلاهبرداران فطریه بگیر باشید

مراقب کلاهبرداران فطریه بگیر باشید

“سرهنگ ارسلان خادمیان” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر ،کلاهبرداران با استفاده از تَرفندهای مختلف تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه و کَفاره، اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم و روزه داران کرده که لازم است شهروندان در مقابل آنها هوشیار باشند. وی با تشریح

مراقب کلاهبرداران فطریه بگیر باشید

“سرهنگ ارسلان خادمیان” در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر ،کلاهبرداران با استفاده از تَرفندهای مختلف تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه و کَفاره، اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم و روزه داران کرده که لازم است شهروندان در مقابل آنها هوشیار باشند.

وی با تشریح نحوه این کلاهبرداری‌ها، اظهار داشت: افراد سودجو با سوء استفاده از حِس انسان دوستانه روزه داران در پایان ماه مبارک رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان بی سرپرست از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در استان کهگیلویه  و  بویراحمد افزود: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوء استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب های جعلی، دست به کلاهبرداری می‌زنند.

خادمیان با بیان اینکه، روزه داران و سایر شهروندان برای هرگونه واریز وجه، می‌توانند فطریه یا کَفاره را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام در سراسر کشور و یا رسانه‌های جمعی که اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، فطریه و کفاره خود را واریز کنند، یادآورشد: مردم باید از واریز فطریه یا کَفاره روزه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد ناشناس، جدا خودداری کنند.

این مقام ارشد انتظامی تاکیدکرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری به پلیس فتا اطلاع داده یا با شما تلفن ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.